Riet goes Senegal

Mon arrivée à Yoff

Dag iedereen,

Even al een kleine update van mijn eerste dag.

Gistereavond toegekomen op de luchthaven, direct al gesmeten in de Afrikaanse cultuur. Iedereen wil je bagage dragen, iedereen wil je meenemen in zijn taxi. Uiteindelijk een taxi gevonden waar weletterlijk werden ingepropt met bagage ennal. Zot verkeer hier, niks vergeleken met Brussel! Wij hadden het geluk dat we werden opgepikt door de eigenaars van de ViaVia (een auberge waar we de eerste drie dagen verblijven). Het wordt uitgebaat door Belgen dus we hoeven nog niet direct Frans te spreken

Cool
. Allemaal heel vriendelijke mensen, iedereen zegt je dag. Eenmaal toegekomen met onze bagage hebben we direct een flag kunnen drinken (het plaatselijke bier) en ik moet zeggen: het smaakt naar stella!! Na rustig te acclimatiseren, zijn we allemaal naar ons bed gegaan. Eenmaal onder ons muskietennet gekropen was het puffen en zweten, bijgevolg bijna geen oog dicht gedaan deze nacht.

We zijn dan onze dag gestart met een koffie en broodje en hebben we Yoff een beetje verkend. Veel volk, plakkerig warm en toch wel tamelijk vuil. We zijn dan ook al naar het strand gegaan waar het prachtig was. Verder hebben we al een project bezocht waar ze straatkinderen lesgeven. Direct de harde realiteit...

Verder nog niet heel veel te vertellen. Het is hier immens warm (rond 35 graden) met een stralende zon erbij! De eerste ontmoeting met Senegal is dus goed meegevallen! Het is wel vreemd om zo ver van iedereen te zijn...

Heel veel zonnige groeten en tot snel!

Dikke kus

Riet x

Virg

Super! Het lijkt daar wel dik ok, in tegenstelling tot hier :p
Amuseert u maar voor 200% nu dage nog niet moet 'werken' en denkt soms is aan ons è als ge ligt te zonnebaden :)
We skypen deze week zeker is!
Dikke kus,
Virg

Malin

Haha, super van dat bier :D xxx

Ashley

Mateke!

Heerlijk om je eerste blog te lezen :)
Het besef is er nu toch wel dat gij effectief in het prachtige Afrika zit, zooo ver weg van hier! En wij in het, nu toch, regenachtige België!

Laat de pintjes smaken, ik drink er vanavond alvast
eentje op u!

Ann Milis

En roepen ze dan niet zoals in Gambia Toubaab toubaab ( dit wil in het nederlands zeggen blanke ) maar het is geen Walof het is in het Mandinka. Morgen vroeg groet je iedereen met Nangadef en dan antwoord je Manfi. Ik ben echt jaloers als je zegt dat je al aan het puffen bent van de warmte hier is het voor mij al koud. Dit WE moet je proberen mee te feesten want het is tabaski ( Moslim feest zoals kerstmis voor ons ). Zit je nu dus nog in het centrum van Dakar? Ik probeer je in het WE eens te bellen tot zo Ann

Nalie

Allright!! Goed begonnen lees ik! Super! Ge kunt maar zien dat we u nog herkennen als je terugkomt, met uw gebruinde huid!! Lucky girl! We love you!

Ann Milis

Mooie foto's meiteke, zon, strand, zee amai nie. Ook mooie foto's van het klasje. Wa vind ge van de geuren op de lokale markten? Zoë en Sophie liepen daar niet graag rond omdat ze vonden dat het daar vies rook.
Morgen probeer ik je te bellen maar s'avonds. Dit is voor iedereen die Riet wil bellen s'avonds maak je meer kans dat de lijnen door gaan overdag is het soms moeilijk om in Senegal binnen te geraken per telefoon of je moet het proberen via sateliet. Groetjes tot morgen

Papke

Great story so far !
Je zal vlug ervaren dat onze Westerse waarden niet zo maar veralgemeend kunnen worden ( so what ? )
Hoe is het bij ' chez maman' ?. Met die van ons gaat het wel...
Kussies.

Linda en john

Dag riet,
Leuk om jouw verhalen te kunnen lezen en een klein beetje mee te kunnen leven met jouw avontuur. Een hele belevenis! Kijk al uit naar een volgend bericht. Vandaag binnen 3 weken komt jolien thuis. Ik begin af te tellen.
Hou je goed ginder en geniet ervan.
John en linda