Riet goes Senegal

Le temps passe vite ...

S a l a m a l e i k u m,

Sinds vorige week ben ik gestart met ‘le système de bon conduit': de bedoeling van mijn opzet is om de kinderen te stimuleren en te motiveren om hun best te doen op school. En ik moet zeggen: het werpt zijn vruchten al af: in vergelijking met vorige week zie je al een duidelijke evolutie ... Na elke week maak ik een evaluatie en beloon ik de kinderen, die goed hun best hebben gedaan, met een klein cadeautje. Daarnaast heb ik ook een ‘gemakkelijker' evaluatiesysteem uitgewerkt voor de leerkrachten van de kleuterschool: enerzijds omdat dit een vraag was naar mij toe en anderzijds om het werk voor hen wat te verlichten - zij doen alles alleen en zo'n evaluatie per drie maanden vraagt natuurlijk veel tijd en energie. Eind maart zal ik ook starten met mijn project ‘een gezonde week'. Het wordt nog druk druk druk! En dan bekijk je de kalender en zie je dat je nog maar zeven weken in Senegal bent! Le temps passe vite - de eerste maanden lijken al een eeuwigheid geleden ...

Maar naast al dat harde werken is er (gelukkig!) nog wat tijd over om nog te genieten van Senegal: zonnen op het strand - het is hier terug superwarm aan het worden en dat belooft voor april wanneer het écht warm begint te worden, surfen, terrasjes doen, plaatsen bezoeken die nog op mijn lijstje staan etc. Binnenkort word ik terug vergezeld door vrienden van Leuven - dus ook weer iets om naar uit te kijken.

Het is moeilijk om telkens met nieuwe verhalen aan te komen omdat alles hier zo'n gewoonte is: het leven tussen de mensen, de stage, de integratie in de cultuur, de temperatuur, de openheid en vriendelijkheid van de mensen, de solidariteit, het gastgezin etc. Ik verschiet niet meer van de dingen en alles voelt hier vertrouwd aan. Het zal moeilijk worden om dit alles achter te laten, maar het zal wel een ervaring geweest zijn om nooit te vergeten!

À la prochaine,

Bisou

Riet

Reacties

Reacties

Papke

De la bonne conduite moet het zijn. Bron: Moeke ( en Prisma woordenboek ).
Hier ook stillekes aan lente.
Heerlijke momenten gehad met peter & zus en met de vrienden ( voltallig aanwezig ).
Kussies van moeke en papa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!