Riet goes Senegal

2012

Salamaleikum,

De derde maand is aangekomen en alweer een jaar voorbij...

De overgang van oud naar nieuw was uniek, maar tegelijkertijd niet heel verschillend met België. We zijn gestart in de ViaVia waar we hebben genoten van een heerlijk Nieuwjaarsmenu. De wijn vloeide rijkelijk en al snel waren we allemaal gereed voor een feestje. Eerst was er nog een optreden van een Senegalese groep en daarna zijn ook hier de foute nummers gedraaid geweest :)! En dan was het plots aftellen, snel naar het dakterras en 5..4..3..2..1.. !! Overal was er vuurwerk en de schuimwijn werd opengetrokken! Naar Dakar trekken was geen optie: overbevolkt en te dure taxi's. Toch wel jammer, maar we hadden gelukkig een alternatief. We trokken naar ‘village des arts' voor een reggaefeestje! We hebben een hele leuke avond gehad en dat zullen we allemaal geweten hebben... Op Nieuwjaarsdag waren we dan ook echt kapot (zoals het vaak is na oudejaar :)) en kropen we allemaal vroeg in ons bed!

Gelukkig moest ik de dag erna niet werken en begon ik vandaag pas! Het was toch even wennen om terug bij de kleuters te staan en de grote uitdaging komt er donderdag aan. Dan zal ik een hele dag alleen staan voor de kleuters en zelfstandig lesgeven: ik ben razend benieuwd! Maar met de nodige voorbereiding en motivatie lukt dit mij zeker en vast!

Maandag en vandaag was het staking. Binnenkort (eind februari) zijn het verkiezingen en het belooft er warm aan toe te gaan. President Wade (die het merendeel van de bevolking liever ziet gaan) heeft de brandstofprijzen laten verhogen, alsook tal van andere zaken. Daardoor staakten de bussen en taxi's en diegenen die wel uitreden werden bekogeld met stenen. Wij dachten dat dit niet zo extreem ging zijn, maar we hebben het aan de levende lijve mogen ondervinden. Daar zaten we dan in de taxi en plots kwam er een groep stakers op ons af: we werden bekogeld met echt grote stenen, maar zijn gelukkig op tijd kunnen wegrijden. Het was wel even spannend. Daarna zijn we dan ook maar te voet naar huis gegaan :).

Vrijdag omstreeks 20u nemen we dan de boot en zullen we in de ochtend aankomen in Ziguinchor! Hopelijk hebben we er goed aan gedaan om voor 16 à 18 uur gewoon een zetel te boeken :). We hebben onze vakantie niet echt gepland, maar des te groter het avontuur zal worden. We gaan vooral veel rondtrekken, surfen in Cap Skirring, een pirogue nemen tussen de mangroves in de Casamance, misschien een natuurpark bezoeken, Gambië verkennen,... We zitten allemaal een beetje in een sleur dus er even tussenuit gaan zal ons deugd doen!

Verder gaat alles echt heel goed, maar mis ik alleen de zon een beetje - het is nu vaak bewolkt en redelijk fris. Deze unieke ervaring breidt zich elke week uit en genieten doe ik van elke dag!

Tot over een dikke twee weken!

Bisous,

Riet

Reacties

Reacties

Stéphanie

Hi Rietje,

Bij deze nogmaals een Merry Christmas & a Happy New Year! Leuk te lezen dat jullie ook, net zoals hier, leuke feestdagen achter de rug hebben!

Als ik soms achter mijn bureaustoel op 't werk zit, kan ik soms wel is denken; was ik ook maar in zo'n avontuur beland! ;-) Je verhalen geven me meer en meer zin om ook te vertrekken :o) Maar dat zal er helaas niet inzitten, dus zal ik me blijven volledig inleven in je leuke verhalen!

De tijd om te skypen heb ik ook nog niet echt gehad. We hebben namelijk een heel drukke feestperiode achter de rug gehad. Wanneer zou het beste lukken voor je?

Dikke zoen & geniet ervan!
xxx

Tjen

Hey Riet ,
Eerst en vooral een goei neuwjaar, die drie kussen hebde dan nog tegoed :p.

Zoals ik had verwacht ben je daar goed aant genieten en die klein rakkers veel aant bijleren. Geniet ervan een tot de volgende

Charlotte

Dag Riet,

Hoe verliep je eerste dag alleen bij de kleuters? Ik denk subliem! Geniet van je interne reisje en kom (alweer) met een mooi verhaal terug! De tijd vliegt voorbij he?!

Je meter x

Ann Milis

De verkiezingen komen er aan en hier hoor ik stemmen dat Youson dour het zeker gaat winnen met al die jongeren en madamen als fan. Ik hoor hier tussen de Senegalezen en de Gambianen dat zingen een ding is maar ze twijfelen of dat hij wel iets zal kunnen goed doen als President. Hoe zijn de menigen daar?

Ann Milis

Ik vergeet je dan natuurlijk een gelukkig nieuwjaar te wensen. Zoals gewoonlijk zit mijn hoofd soms in de wolken. dikke kussen voor het nieuwe jaar. en laat zeker iets weten als je in Gambia Bent de gids die ik voor jullie zou kunnen regelen weet er al vanaf. Ik probeer je nog wel eens te bellen Groetjes Ann

malin

DIE TWEE WEKEN ZIJN OM ANITA!!!!!! miss you, dus post nog eens iets :D

Charlotte

Hoi Riet,

Ik weet niet meer hoeveel keer ik al naar je blog gekeken heb,maar tis VEEL geweest! Ik sluit mij dan ook volledig aan bij Malin(die ik niet ken):laat je nog eens horen meid want ik mis jou en je verhalen!


Lieve groet je meter x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!